Automate 2.0

Autodemontagebedrijven worden steeds professioneler en zo ook hun wensen en eisen voor de automatisering. Denk bijvoorbeeld aan de groeiende internet verkoop van gebruikte onderdelen in binnen- maar ook buitenland, toenemende concurrentie op de inkoop van schadevoertuigen en de hiermee gepaard gaande vraag naar goede interne en externe managementinformatie. Verder zorgt de toename van verschillende automodellen en auto-onderdelen, zowel elektrisch als mechanisch, voor meer vraag naar extra informatie en data om de (toch al) goede vindbaarheid van de onderdelen op het internet nog verder uit te breiden.

Dit alles maakt dat Autonet heeft besloten een opvolger te ontwikkelen voor het huidige softwarepakket, te weten Automate 2.0. Niet dat het huidige pakket de nieuwe ontwikkelingen niet aan kan, maar de “look and feel”, gebruiksvriendelijkheid en het onderhoud lopen tegen grenzen aan. Via Automate 2.0 bent u verzekerd dat alle huidige en toekomstige wensen c.q. eisen uit de markt, op het gebied van automatisering, kunnen worden ondersteund.

Een nieuwe moderne interface, in combinatie met een vernieuwde opzet en indeling van de database, geeft tal van mogelijkheden en vrijheid in het gebruik en filteren van data. Doordat de uit te voeren query’s zeer uitgebreid zijn is het geen probleem om elk gewenst overzicht uit het systeem te halen en te displayen zoals u het wilt. Het onbeperkt kunnen toevoegen van velden en waarden aan bestaande kopregels maakt het mogelijk onderdelen uit te splitsen op een dieper niveau (Interchange) en statistieken uit het systeem te halen die daadwerkelijk vertellen wat een specifiek onderdeel voor u doet.

De integratie met ons platform onderdelenlijn.nl, welke inmiddels meer dan 600.000 bezoekers per maand ontvangt, maakt dat we de lokale statistieken uitbreiden met onze internet statistieken waarmee u als gebruiker een compleet beeld krijgt van de vraag naar en het aanbod van auto-onderdelen. Tevens kunt u op basis hiervan een goed beeld krijgen wat een auto van een bepaald model u kan opleveren en wat de terugverdientijd is van dit voertuig. Deze management-informatie kan u bijvoorbeeld ondersteunen bij het bieden op schadevoertuigen.

Daarnaast zal het samenvoegen van de informatie die we in de afgelopen 25 jaar hebben vergaard via onderdelenlijn.nl in combinatie met meerdere providers voor technische voertuig- en onderdeelinformatie dusdanige unieke data opleveren dat een geautomatiseerde uitwisselbaarheid (Xchange) wel heel erg dichtbij komt.

Tot slot is van belang dat de opbouw van het pakket niet meer modulair opgebouwd zal zijn. Elke gebruiker beschikt over alle functionaliteiten die ontwikkeld zijn en in de toekomst nog gemaakt zullen worden. Tevens zal het pakket op het gebied van CRM grote stappen maken, denk bijvoorbeeld aan koppelingen met VOIP-centrales, e-mails verzenden en interne communicatiemogelijkheden tussen gebruikers.

Bent u benieuwd hoever we precies zijn? Neem dan gerust contact op met onze Helpdesk; zij kunnen in detail laten zien wat het pakket reeds kan en wat, in de nabije toekomst, mogelijk zal zijn.